Kuinka taata hyvät yöunet valontäyteisissä kesäöissä?

 

Kesä tulee, valon määrä lisääntyy, illat pitenevät ja yöt ovat lämpimiä. Aamut tulvivat valoa ja auringonsäteitä ja energia tulvii elimistöömme unen tarpeen pienetessä.

Unen vähäisellä määrällä on kuitenkin ikävät haittapuolensa, nimittäin jos et saa nukuttua, pian kaikki muutkin asiat menevät pieleen. Väsyneenä alkaa tulla mielitekoja, urheilu ja treenit takkuaa voimattomuudesta, mieli on kärttynen ja inspiraatio kadoksissa. Unen vähäinen määrä vaikuttaa kaikkeen. Energiatasot alkavat hiipua, työmotivaatio kadota, mielenkiinto ja innostus hävitä.

Yllättävän usein elämässä asioiden mennessä huonosti, löytyy taustalta unettomuutta ja väsymystä.

Ajattelin jakaa nyt teille kaikille kesäöiden virkuille omat kikka kolmoseni kesäöiden unenlaatu parantamaan.

KUINKA TAATA HYVÄT YÖUNET KESÄÖINÄ?

  •  Pimennyverhot. Ehdoton ykkönen. Vaihtoehtoisesti unimaski ajaa saman asian.

 

  •  Korvatulpat. Itse saatan usein herätä linnun viserrykseen, joten varsinkin vapaapäivinä tai yövuoron jälkeen korvatulpat ovat must juttu.

 

  •  Makuuhuoneen tuuletus. Kesällä ilmasto on lämpimämpi ja ainakin kaksikerroksisessa talossa lämpö nousee ylös ja yläkerrasta saattaakin helposti tulla muuta asuntoa kuumempi. Siksipä alkuillasta onkin hyvä sulkea kaihtimet, ettei ilta-aurinko pääse lämmittämään makuuhuonetta ja avata ikkuna, jotta saat huoneen viileäksi.

 

  •  puhtaat lakanat. Toimii aina ☺️

 

  •  maukas, runsas iltapala ja iso kuppi vihreää teetä.

 

  •  liikuntaa ja raikasta ilmaa! Juoksulenkki metsäpolulla lisää unenlaatua varmasti!

 

  •  lämmin suihku tai sauna. Saunan jälkeen uni tulee aina. Ja mikäli mahdollista; pulahda iltaisin viileään mereen tai järveen ❤️

 

Onko täällä muitakin yövirkkuja? Mitä kikkoja teillä on ollut unettomuuden selättämiseen?

Ihanaa viikon jatkoa ja maukkaita unia ❤️

-ANNAKOO

Voit myös pitää tästä

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *