Ryhti kuntoon näillä teholiikkeillä!

Mahtavaa huomenta <3 Ryhti ja kehon kannateltavuus heikentyy usein raskausaikana väistämättä ja siksi siihen tulisikin kiinnittää erityistä huomiota. Tänään jaossa ryhtiä parantava kuminauhajumppa, jonka avulla voit ylläpitää tai parantaa ryhtiäsi. Treeni sopii ihan kaikille.

Sen lisäksi, että hyväryhtisestä olemuksesta huokuu reippaus ja positiivisuus, se on myös todella tärkeä selän ja koko kehon hyvinvoinnissa. Ryhtiin tulisi ihan kaikkien kiinnittää huomiota, vaikka et muutoin olisikaan urheilullinen. Huonoryhtisyys vaivaa usein toimistotyöläisiä, liikunnallisesti passiivisia ihmisiä sekä ennenkaikkea raskaanaolevia. Raskausaikana kehon painopiste muuttuu ja vatsasi seudulle kasvaa yhtäkkiä monen kilon pallo päivittäin mukana kannettavaksi. Siksi ryhdin tarkkailu ja hoito erityisesti raskausaikana on tärkeää. Hyvän ryhdin ja kehon kannattelemisen ylläpitäminen ennaltaehkäisee ja helpottaa myös liitoskipuja sekä alaselän kipuja, jotka ovat todella yleisiä raskausaikana.

 

Ota tästä siis muutaman liikkeen teho-jumppa haltuun ja pidä huolta ryhdistäsi ja selkäsi hyvinvoinnista. Tämä jumppa on super kiva tehtäväksi myös vaikka toimistotyöläiselle työpäivän lomassa. Virkeä kroppa takaa myös virkeän mielen!

 

 RYHTIÄ PARANTAVA KUMINAUHAJUMPPA:

 

1.Hyvää huomenta -liike 20kpl.

 

 

2.Kulmasoutu 20kpl.

 

 

3.Yhden käden soutu 20kpl per käsi.

 

 

4.Kylkirutistus 20 kpl per puoli.

 

 

5.Laparutistus 20 kpl per puoli (pidä työskentelevän käden kyynärpää lähellä kylkeä).

 

 

6.Pystypunnerrus. Alastulovaiheessa venytä kuminauhaa ja vedä aktiivisesti lavat yhteen.

 

 

7. Soutu 20 kpl. Tässä pinnasänky toimii loistavana kuminauhan telineenä 😀

 

 

8. Konttausasennossa käden ja jalan samanaikainen nosto 20 kpl per puoli. Palauta liike välissä lähtöasentoon tai tee kevyt koonto.

 

 

9. Yläsoutu 20 kpl. Vedä aktiivisesti hartiat alas ja lavat yhteen. Pidä ala-asennossa muutaman sekunnin pito.

 

 

Nyt kaikki testaamaan tätä super simppeliä mutta tehokasta ryhti -jumppaa! Voin taata, että aikaa ei kulu paljoakaan päivästä mutta selkä ja kehon kannatus kiittää! 🙂 Tämä on super kiva treeni tehtäväksi vaikka illalla ennen suihkua tai aamulla kehonhuollon jälkeen.

 

 

Energistä loppuviikkoa just sinulle <3

-ANNAKOO

 

Löydät minut myös:

ig: anna.korhonen

facebook: ANNAKOO.BLOGI

 

Voit myös pitää tästä

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *