Terveelliset välipalavinkit ja kotitekoinen granola.

*Postaus tehty kaupallisessa yhteistyössä Foodin.fi kanssa. Tänään jaossa maailman maukkain granola ohje ja vinkit mun lemppari välipaloihin! Aloitin viime viikolla sokerittoman syyskuun ja sen tiimoilta lupasin jakaa teille mun parhaimpia reseptejä, joten täältä pesee 🙂

En karsinut sokerittoman syyskuun vuoksi käytöstä kaikkea lisättyä sokeria, mutta otin tavoitteeksi käyttää sitä PALJON VÄHEMMÄN ja korvata se hyvillä valinnoilla. Olen muutenkin pyrkinyt taas syksyn aikana tekemään parempia valintoja ruokavaliossani ylipäätään, että välttyisin turhilta syysflunssilta. Mulla on myös imetyksen myötä tullut hiustenlähtöä ja ihokin alkoi olla aika huonossa kunnossa, joten olen tästäkin syystä halunnut panostaa ruokavalioon ja erityisesti tarkkaillut sitä, että saan riittävästi hyviä rasvoja. Ajattelen, että ruokavaliolla on todella suuri merkitys meidän jaksamiseen ja hyvinvointiin.

 

 

Mun ruokavalio ylipäätään koostuu monipuolisesta kotiruuasta, mutta en käytä juurikaan maitotuotteita ja pyrin välttelemään suurissa määrin vehnää ja ruista. Ne eivät vain sovi mun suolistolle. Myös lisätty sokeri saa olon tukkoiseksi, ihon huonoksi ja energiatasot matalaksi. Meillä 90% ruuista valmistetaan alusta loppuun asti kotona itse. Teen myös Robertin kaikki ruuat itse. Syödään aina runsas aamiainen, lounas, välipala, päivällinen ja usein vielä iltapala, riippuen kuinka myöhään iltaruoka on. Meillä ei kotona syödä juuri lainkaan leipää, joten välipalana syödään tosi usein soijajogurttia tai -rahkaa granolalla ja marjoilla. Nyt sokerittoman syyskuun kunniaksi päätin tehdä granolan itse. Tämä siitä syystä, että emme ole vielä löytäneet kaupasta hyvää granolaa, joka ei sisältäisi valtavasti lisättyä sokeria, plus kotitekoinen granola on vaan paljon parempaa, edullisempaa ja ravinnerikkaampaa! En käsitä, miten en ole tehnyt sitä jo aikaisemmin, nimittäin se ei TODELLAKAAN ole vaikeaa. Kotitekoisesta granolasta saa helposti tehtyä juuri itselle mieluisan koostumuksen. Reissun päällä minulla on aina laukussa mukana proteiinipatukkoja, sillä minulle tulee tosi herkästi tosi tosi huono olo, jos verensokeri ennättää laskea liian alas. Nyt imettämisen myötä on myös jatkuvasti nälkä, joten patukat pelastaa aina, jos päivän menot venyy ja ruokailemaan ei ennätä ajallaan.

 

 

MUN VÄLIPALAVINKIT TOP 3:

  1. Vihersmoothie. Kurkkaa resepti täältä. Myös marjasmoothie toimii hyvin.

Smoothien on super nopea, helppo ja monipuolinen välipala. Smoothieen saa tosi helposti lisättyä runsain määrin tosi ravinnepitoisia raaka-aineita, joten jos muutoin päivän aikana tulee syötyä hieman ravinneköyhästi, voi aamun vihersmoothie antaa aika paljon anteeksi 😉 Smoothie on helppo varioida juuri omaan makuun mieleiseksi ja siihen voi tehdä vaihtelevia makuja vaikka päivittäin!

 

  1. Kotitekoinen granola soija- tai kaurajogurtilla ja marjoilla.

Soijarahka on hyvä proteiininlähde ja granolaan saa lisättyä mielin määrin erilaisia pähkinöitä ja siemeniä, jotka pursuavat ravinteita! Itse koen tosi hyödylliseksi myös pähkinöiden sisältämät hyvät rasvat, sillä imetys vie rasvat mennessään ja välillä tuntuu, että aivotkin ovat yhtä sumua. Kotitekoinen granola on myös ihan taivaallisen hyvää.

  1. Foodin kollageeniproteiinipatukka (näitä mulla kaikki laukut täynnä).

Mä en välitä monestakaan proteiinipatukasta, mutta Foodin on onnistunut yllättämään mut tässäkin asiassa. Foodinin uutuus -kollageenipatukat sisältävät ainoastaan aitoja luonnon raaka-aineita ja koostumus on granolapatukan kaltainen, eli rapea. Jo yhdellä patukalla saa täytettyä päivittäisen kollageenin tarpeen, jonka vuoksi erillistä kollageeni-lisää ei tarvitse! Siis tämä on mun pelastus! Kerroinkin aikaisemmin ig storyn puolella, että mun iho ja hiukset ovat menneet TOSI huonoon kuntoon ja nyt musta tuntuu, että ne alkavat pikkuhiljaa olemaan paremmat. Mä todella luulen, että tällä kollageenilla on ollut asiaan positiivista vaikutusta.  Tämän lisäksi patukat sisältävät maitohappobakteereja, jotka tukevat suoliston hyvinvointia. Nämä on ihan mun syksyn ykköstuote! Suosittelen lämmöllä.

 

Nämä patukat ovat niin hyvän makuisia, että ne menee helposti myös “herkkuina”.

 

Makuja on kolmea erilaista. Mun lemppari on karamelli kaneli ja manteli merisuola, mutta mun mies taas tykkää inkiväärin mausta.

 

Ajattelin tähän loppuun jakaa teille vielä tuon kotitekoisen granolan ohjeen, niin pääsette sitä myös itse testaamaan! Sain teille myös ihan MIELETTÖMÄN ALEKOODIN:

 

KOODILLA ANNAKOO20 saat -20 % KAIKISTA FOODININ TUOTTEISTA VIIKON AJAN!

(KOODI VOIMASSA 22.9.19 SAAKKA)

 

 

 

Foodinilta saat tilattua kaiken kotitekoiseen granolaan tarvittavan. Kuvasta puuttuu ainoastaan kaurahiutaleet ja agavesiirappi 🙂

 

 

Tykkään itse laittaa granolaan runsaasti pähkiöitä, kuten pekaani-, para- ja cashewpähkinöitä.

 

TÄYDELLISTÄ <3

 

 

 

Näihin maistuviin tunnelmiin <3 Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille <3

 

-ANNA

 

Löydät minut myös:

ig: @annaelinaoinonen

facebook: @annaelinaoinonen

 

 

Voit myös pitää tästä

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *